söndag 22 augusti 2010

Back to business

Två månader har gått sen jag skrev sist men jösses vad tiden har gått fort. Hela juni och juli månad kantades av aktiviteter med allt från riktigt fint midsommarfirande (det var nästan mer svenskt än i Sverige) till Barbeques och skolutflykter. I slutet av juli började Pers semester och vi drog iväg på en härlig tur till Terragona och Barcelona för att sedan bege oss till Sverige på en dryga två veckors turné. Nu befinner vi oss i slutet av augusti men ändå känns det faktiskt som om en hel del av sommaren är kvar. Pratade med en väninna härom dagen som berättade att hennes barn tog sista doppet i poolen i mitten av oktober förra året, det tycker jag låter lovande.

Imorgon sätter ialla fall vardagen igång på nytt. Alicia ska gå på "Centre de Loisirs", ett slags fritids, i grannkommunen hela nästa vecka och Per börjar jobba. Vad ska jag göra...? Idag hämtade vi lite lämpligt hem ett par solstolar från en familj som ska flytta tillbaka till USA, jag tror faktiskt att jag ska nöta på en av dom större delen av dom kommande dagarna. Kan i och för sig även vara dags att återgå till en lite sundare livsstil med mindre vin och mera träning. Bästa att kolla vilka pass som går på gymmet imorgon bitti, det är alltid lättare att köra gruppträning dom första träningspassen efter en tids "vila", känner verkligen att jag behöver någon som piskar på mig.

För att runda av semestern har vi, förutom att tvätta, även hunnit med lite utflykter. Alicia har kommit igång med cyklingen på riktigt denna sommaren så härom dagen drog hela familjen ut på cykelutflykt med fika - jättemysigt!

Idag tog vi oss en tur till sjön Monteynard som ligger ca. 40 km från oss. Sjön har helt turkost vatten och är ungefär 20 km lång. Sjön är lite lik Gardasjön på det sättet att den är översvämmad med windsurfare, vattenskidåkare och andra vattenfantaster. Med tanke på Pers intresse för brädsporter lär vi åka dit igen. Vi tog en båttur (La Mira) på 2,5 timma, en tur som tog oss tvärs över sjön och en bra bit söderut. Det var ca. 30 grader varmt, det blåste en lätt bris och vi bara njöt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar