torsdag 25 februari 2010

Nu börjar jag alltså...

Ett nytt kapitel i livet har börjat! Det känns både spännande och frustrerande. Frustrerande för att jag inte kan franska, spännande för att jag inte vet vad som gömmer sig bakom nästa krök. Vi har landat i vårt trevliga hus i Biviers, en mycket trevlig förort till Grenoble. Flyttröran gör sig fortfarande påmind eftersom den har fått stå tillbaka för skidåkning denna vecka. Till helgen har vi dock lovat oss själva att verkligen försöka röja lite och skapa lite hemtrevligt. Till och med vår dotter, Alicia, har börjat klaga (!), och då är det illa. På lördag kommer möbler från Maisons du Monde (ljuvlig möbel- och inredningsbutik), då blir det till och med lite fixat i köket. Annars måste jag säga att torrvaror gör sig bra i flyttlådor. Nästa vecka sätter vardagen igång på allvar och jag ska försöka hitta rätt bland alla gym och fitnessställen för att ringa in en stående punkt på min dagliga agenda. Franskan måste ju också prioriteras så det blir nästa grej att fixa. Nu är det läggdags, tidig skiddag i Les 7 Laux imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar